17 nov. 2013

Fuga de acasa

Lume... se impute situatia cu homalone , si convenii cu boiereasa si cu copii ca ar fi indicata o iesire in decorul european pentru a evita un colaps psihologic boieresc , cauzat de uitarea in nestire a ghiujului pe meleagurile bucovinene. Deci cum primii unda verde pentru deplasarea de care va vorbii primii si conditiile in care trebuie sa-mi incadrez pretentiile mele de proaspat aerotroter unional. Deci in consecinta trebui sa-mi trimit bagajele cu subzistenta via cargoautomoto prin care bucurai si trupa mea de desant ancorata drept cap de pod in beneficiile societatii europene normal dezvoltate si organizate, bucurai zic cu minunatiile retetelor de preparate romanesti ambalate in foi de cala , trimise precum buzduganul greuceanului destept.
Veni apoi si faza pregatirii individuale , care cum spune cartea  este  capataiul bazei fundamentului de jos a succesului personal in orice demers , inclusiv cel al mersului in vizita la nepotii proaspat inscrisi cu talpile pe lutul terei.
Facui ce altadata boiereasa facea ea singura si nu primea nici o apreciere, sau consideratie : luai fisticul de facturi ce ne mulg lunar venitul pensionar, anihilai ceva solduri fara sa las oaresce restante care vorba aia "nu e indicate" deoarece penalizarile te lasa in funduletul gol, gasii doi binevoitori sa aiba grija de septelul meu de animale : vreo 10 pesti de acvariu , o mata persana tamponata cu nasul turtit de nu stiu ce selectioner pasionat, o catelusa lup castrata si autista la dusmani cu  motanul Aurel cazati la tara, si de vre-o 60 de ghivece cu flori primite in custodie de la transfuga mea boiereasa ,pentru care raspund cu capul in situatia vreunui gres hidroadministrativ.
Facui checkin-ul respectiv on line prin care garantai companiei aeriene ca nu-i fac de sminteala cu venitul la aeroport si sa nu umble prin aer cu scaunele goale si gauri in incasari, ma infiintai la agentia cfr si imi incasai reducerea guvernului pentru pensionarii ce-si taraie ciolanele pe calea ferata si cumparai beletele de dus la otopenii primitori cu avioanele unguresti low cost Wizzair.
Cand veni vremea , cu doua ceasuri   chiar mai degraba, cumparai bunavointa unui taximetrist cu 15 lei ce ma debarca langa usa de termopan montata de Basescu cand era el sef de cai , la gara burdujeni.
 Veni si trenul , facui potrivirea intre bilet si bucata de placaj de sub dorsalul personal si bagai somn la liber pana la capitala cu parlamentari puturosi si indolenti.
De pe peronul garii dupa negocieri esuate cu samsarii de taxifraieri am sunat la compania Meridian ce mi-a servit un serviciu de transport taxi onest , corect si rezonabil pana la aerogara Otopeni.
Dupa foiala inevitabila intre ghiseele de check-in , un zambet lipit de un manechin de plastic uman a hotarat imperturbabil ca trebuie sa ingras compania aeriana cu 35 de euro deoarece bagajul meu de mana avea manerul ce depasea limita a 40 de cm si putea produce , nu-i asa, o catastrofa aeriana  pe care am evitat-o eu la casierie in ultima clipa. Cu locul de langa fereastra am parcurs podul aerian pana la nepotii mei si am aterizat  nesimtit pe aeroportul de destinatie.
Ma luara de la aeroport si in regim de maxima urgenta mersei sa-mi vad nepoteii.
 In ceasurile urmatoare mi-am repetat stocul de emotii de acum treizeci si ceva de ani cand avui si eu la randul meu nounascuta o fetita , dar acum parca  emotiile au fost inzecite , poate ca mintea mea a mai imbatranit si vede si mai bine importanta lucrurilor frumoase pe care ti le rezerva Domnul de sus.
Minune mare frate cand vezi doua boturi de om de cateva kilograme , prin care te asemeni la sange si chip si de care te leaga ceva inexplicabil ce  te bucura nemasurat.
Bineinteles ca boiereasa era numai ochi si dinte sa stie ce si cum e viata la tara noastra , ca daca m-am simtit singur si mi-a fost dor de ea si cate si mai cate , asa sa se puna ea in valoare si sa arate cat este ea de inamovibila in gospodaria la care plateste impozit . Cam asa s-a incheiat fuga mea de acasa colea pana in buricul europei la nepoteii cei neasemuiti . Cat despre sejurul next cu ocazia urmatoare
Trimiteți un comentariu