14 oct. 2013

A venit toamna si romanii isi aleg gogonelele.

Dupa ceva mosmondeli ale meteorologilor in terfeloagele din satelitii lor , pe posturile de televiziune , ce ne piseaza zilnic cu motivele din a caror cauza traim prost, am fost anuntat ca vremea merge spre racire si ar fi cazul sa punem cate ceva la camara .
Ca orice om chibzuit si inghesuit de situatie , am reactionat intocmai si m-am deplasat la mosie si mi-am pus la adapost chiverniseala pentru care umblai toata vara cu galosi de cauciuc si calcaiele crapate in speranta unei cat de cata liniste pentru grija ramazanului familiei.
Obiectul suplimentului de subzistenta , la pensie , incet dar sigur a luat calea hambarelor din boxa de la subsolul blocului . Cum le luai in ordinea importantei , lasai la urma cele cateva tufe de rosii necoapte , in speranta toamnei tirzii atat de draga taranului puturos , deci si mie cum s-ar zice.
Urmarind meteorologii la teve cum va spuneam adineaori , vazui ca si politicienii  ce-si infiintara  recoltele prin vara , incepura  si ei sa-si  adune mai intai gogonelele , ca nici la ei nu prea s-au copt rosiile alea babane promise de un fecioras de fermier clapaug , si acum aduna bobita cu bobita oricat de mica  , asa sa traga cat mai mult la cantarul recoltei.
Vazui frate ca au cautat sa adune de peste tot orice gogonica cat de mica , cum va spusei, si din fundul pamantului rosu, si de pe fundul negru al ceaunului cu buget, si din buzunarele catorva uniforme vargate proaspat improprietarite cu exemplare fotogenice pentru europeni, dar pe cele mai mari si mai mari pe care  le-au obtinut in solarele cu parchet , unde bulgaria e grasa rau si colcaie de gunoi .
 Ca sa se puna bine cu sfintii flacaiasul fermier partestean din copilarie , a dat o roata si pe la noi , de a taiat niste ate  ce atarnau mai demult la zdrentele de transport spre botosani dar si pe la cuvioasa de la iasi ... asa sa-l mai vada lumea ce mare gogonar se facu acum in prag de toamna.
 Cred ca facu o treaba buna baietasul  si o sa se scoata fain in fata lumii , mai ales ca are pe acolo pe la gospodaria lui un zilier spilcuit ce cauta de cateii de rasa ce umbla liberi, si care stie a vorbi asa sa-i adune clienti la verzaciunile sale.
Unde mai pui ca au si un sistem de desfacere si vanzare care merge struna si pe care il refac la fiecare patru ani , sa nu aiba pierderi de recolta. Cat despre recolta mea de gogonele , cum se spune in reclama "e mica dare e a noastra" , nu am ce face sunt multumit de ea si de celelalte ce mi le strecoara mama tara in cosul subzistentei si el tot o gogoasa a baietasului , ca vorba romanului "toamna se numara gogonelele" ca la tati ni-i greu si nu mai trebuie sa merg la en-grosul politic nicicum.
 Parerea mea !

Trimiteți un comentariu