30 sept. 2013

Greseala divina

Am un amic ce mereu e revoltat pe ceva , nu ca ar fi el exagerat de pretentios ci mai mult din spiritul sau gregar de a avea intotdeauna o parere originala despre ceva. Pe linia acestei atitudini  belicoase , odata amicul meu , cugeta adanc , cand  ne racoream la o bere exprimandu-si punctul de vedere dupa remarca a doi pensionari ramoliti, pasageri pe tratuarul vecin , ce comentau in urma a doua cocoane dolofane in tinuta de nunta : "uite ma parca sunt umflate cu  teghea , ca plesnesc daca se apleaca"....
 Amicul meu , filozof in timpul liber a facut repede prelucrarea datelor si stabili verdictul  lui la situatia de fata spunandu-ne :
- Mai .... Dumnezeu asta nu e drept
- Cum asa Pavelica , cum poti sa-ti dai tu cu parerea asupra ce hotaraste divinitatea , sariram  cei ce eram acolo, nu e bine sa discutam sau sa ne dam cu parerea in felul asta .... , la care el continua argumentand:
-Pai cum. ,  uite de ce :  Nu-i ia omului placerea cand ii ia puterea  , de aia frate e nedrept.
Am ramas cu gura cascata admirand cum se pierdeau in multime cocoanele cu fundurile umflate secondate de pensionarii resemnati , si a trebuit sa recunoastem ca remarca lui avea o oarece logica , iar Pavelica al meu judeca lucrurile din perspectiva lui .
Recent am vazut pe tv cum niste exaltati , au pus pomelnice de rugaciune de cateva zeci de milioane la biserica , iar cand nu au primit raspuns bun la rugaciunile lor si-au batut preotul duhovnic si i-au cerut banii indarat, iar alta data un ins pentru bani si un bon de masa , voia sa vanda un flacon de sange furat....
La asemenea grozavii absurde incep sa intreb :
- In ce lume traim Pavelica  mama ,ca Domnul ne-a facut pe toti aidoma de intregi si incotro mergem????
-Se pare ca maxima ta se potriveste si aici , si Dumnezeu nu e drept cu noi cand unor asemenea oameni nu le ia placerea banului cand le ia puterea mintii ... si eu zic din perspectiva mea , ce ma consider om normal.
Trimiteți un comentariu