20 iul. 2013

Shaorma baticul si tableta digitala

Zilele astea , ma intreba sotia asa intr-o doara , daca nu as dori o pitza. Am aprobat imediat initiativa si de comun acord  ne-am urcat in masina si am luat azimuth complexul Mall de pe malul Sucevei , unde aveam o oferta larga de solutii . Cum la nivelul  1 complexul este destinat numai serviciilor de alimentatie publica "a la minute" , am analizat toate raioanele si fiind ca reclama e sufletul comertului , ne-am schimbat optiunea si ne-am pus toata ura biologica generata de o foame de pranz, asupra a doua portii de shaorma.
Cum cred ca la om functioneaza un automat biologic ,datorita caruia  cand ingurgiteaza , nu prea gandeste decat la mestecat, infaza a doua deoarece portia era destul de consistenta , cand am mai rarit mestecatul din barba , am ridicat capul din farfurie si am inceput sa explorez realitatea inconjuratoare.
Lumea de acolo , cu care ochiul meu era format , plesnea de fel de fel de fitosi si cu tocuri , mulaje si pantofi cui , tatuati si fardati , la fel de enervanti cu targovete fudule cu sacose de rafie dar si de stranieri veniti in vacanta sa-si etaleze paietele de pe tricourile familiei. Mi-a atras atentia chiar un grup care cred ca a primit o serioasa donatie de tricouri de la vre-un nepot cu dare de mana , venit acasa , bunica , cuscri , nepoti cu tricouri cu reclame de raliu , bunicul avandu-l pe cel curele Pirelli iar bunica plimba  batoasa pe spate poza mamelucului de la Michelin.
In extrema opusa se vedeau si pensoionari iesiti cu autobuzul sa consume o cola si sa-si mai verifice simtul de orientare, tineri indragostiti fara bani dar tinandu-se de mana si fericiti si cate si mai cate tipologii de fete umane , fiecare cu cate ceva specific , ce-l motiva sa fie in momentele acelea acolo . Cand nimic nu parea sa-mi mai trezeasca interesul ca as gasi ceva ce nu am mai vazut , privirea mi-a fost retinuta de modul cum o doamna/domnisoara  cu broboada de nylon, ce la noi e asociata religiosilor protestanti, duce la gura si musca cu pofta dintr-o jumatate de franzela , in timp ce-si devora portia "a la minute" comandata .
 Alaturi era probabil sotul, iubitul, prietenul, concubinul , sau ce calitate o fi avut , un tanar/domn tuns scurt  fierar si cu tricou fara maneci   cu pectoali si fara tatuaje ce chinuia sistemul de operare a unei tablete grafice , tinuta , nu pe genunchi , nu pe masa , ci la nivelul ochilor.
In prima instanta am avut impresia ca doreste sa faca niste poze dar uitandu-ma mai atent am vazut ca de fapt el derula niste poze si filmulete de vacanta , si din cauza ca masa sa unde serveau , era amplasata intr-un fotoliu circular cu spatarul inalt  , vecinii si cei din jur , nu aveau cum sa-l  vada  pe el si tableta lui si  ce avea el pe ea acolo , dar si pe prietena sa muscand din jumatatea de paine.
Mi-a venit in minte asa agatat de nici un motiv , modelul de exprimare cu expresia "pe paine" folosit in mod curent , si ma dumirisem de ce musca duduia painea si nu o felia ... din simplu motiv ca nu avea ce intinde pe acea felie.
Daca as fi filmat scena de care va vorbesc , probabil s-ar fi potrivit intr-un reportaj despre trotuarele de marmura din fata caselor din Tara Oasului , ale maramuresenilor francofoni si ma mir ca din vest vin in tara numai euro cateodata  dar asta e o alta poveste.
Trimiteți un comentariu