30 iul. 2013

Oameni care mi-au marcat existenta (6)

Domnul doctor Marinescu de la al spitalului orasenesc Radauti .
Intr-o vara de prin anii 55 , pe timpul prasitului , cand eram la camp cu parintii mei , la umbra unor pomi de pe hotarul ogorului , pastrez in memorie faptul ca am inceput sa transpir , sa nu pot sta in picioare si ca am inceput sa plang strigand la parinti.
Acestor franturi de amintiri mai adaug cateva legate de faptul ca vre-o cateva saptamani parintii m-au tinut sprijinit intre perne si-mi dadeau mancare buna gandind ca eram slabit, pana cand felcerul satului trecand pe drum si vazandu-ma la umbra l-a strigat pe tata si a spus ca daca nu ma duce la spital ma pierde.
Spre seara m-au pregatit sa ma duca la dispensar si  stiu ca mama fiid gravida , se misca greu , a inceput sa planga spunand ca ce se face daca i se face rau pe drum , la care tata i-a spus sa ia cu ea o lumanare daca se intampla ceva pe drum , m-au pus in caruta pe niste fan acoperindu-ma cu o patura.
La dispensar nu era nimeni , eu aveam temperatura mare si atunci tata s-a dus  la poarta unui doctor evreu batran , care mai oblojea bolnavi . Stiu ca a iesit in pridvorul casei si tata m-a dus in brate intentionand sa intre in casa , la care batranul l-a oprit spunandu-i ca am o boala contagioasa -poliomelita , un virus care la vremea aceea nu avea antidot , si ca trebuie numaidecat sa ma duca la spital la Radauti (la o distanta de vreo 30de km).Spre dimineata am ajuns la spital si a fost internat intr-o zona de carantina , si un om cu o fata rotunda si cu ochelari , m-a pus sa ridic pe rand mainile si sa misc capul si a vorbit mult cu tata. Am ramas cu mama acolo intr-un salon la demisol cu vre-o 10 paturi  in care erau in majoritate copii de diferite varste , eu fiind printre cei mai mici. Dupa cum auzeam ca-l striga lumea pe omul cu fata rotunda , am dedus eu ca acela era domnul doctor Marinescu. Nu-i stiu celalalt nume dar stiu ca le spunea insotitorilor din salon , ca numai bunul Dumnezeu ne poate ajuta si e bine sa faca intocmai ce o sa le spuna el atat timp cat om fi internati acolo.
Nu cunosc din punct de vedere medical care sunt detaliile metabolice ale acestei boli dar cunosc sechelele ce le produce temperatura foarte mare asupra sistemului nervos si asupra sistemului osos, dupa asemenea boala se ramane cu infirmitati  groaznice.
In simplitatea gandirii sale practice , domnul doctor ,stiu ca a cerut ca   sa se aduca in locul saltelelor , podete de scandura  si saculeti umpluti cu nisip. Acel om a avut intuitia ca sechelele de care vorbeam , se puteau diminua daca bolnavul era tinut permanent rigidizat si fixat la forma  si pozitia sa normala pe timp foarte indelungat , pentru ca de alt tratament nu se putea pune problema pentru ca nu exista.
6 luni de zile am fost tinut cu grija mamei pe podet delemn cu saculeti de nisip in jurul corpului si pe maini si picioare. Rezultatele ascultarii sfaturilor domnului doctor s-au vazut la externare cand eram intreg, aproape normal , si puteam sa stau in picioare sprijinit din spate  si sub barbie. Parintii mei erau fericiti  deoarece , acolo au fost foarte multi alti parinti ce au considerat un chin inutil tratamentul propus de domnul doctor si au fost mai putin norocosi decat mine  plecand acasa in carucioare pentru invalizi.
Mintea mea de copil pastreaza amintirea  acelui om cu fata rotunda a carui nume  Marinescu , era ceva ce semana cu costumasul meu de marinar , adus de tata de la un talcioc .
La  plecare stiu ca i-a spus tatalui meu ca boala mea se va vindeca dupa cativa ani cand voi reusi sa merg singur si sa pot ridica barbia din piept , ca asta se poate face prin miscare si ca ce a fost mai rau a trecut.
Intr-adevar pana am mers la scoala asta a fost povara ce a trebuit sa o duc dar dupa cum a intuit acel om minunat , am ramas fara sechele si sunt un om normal.
 De multe ori in diferite ocazii cand mi se cereau antecedente de boli , cand spuneau medicilor ce ma intrebau ca am avut virusul poliomelitic si cum am fost tratat vedeam pe fetele lor un fel de uimire .
 Intamplarea ar parea banala acum cand aceasta boala pare  a fi eradicata existand chiar si un vaccin de profilaxie cu anticorpi, dar atunci cu totul altfel stateau lucrurile cand am trait sub teroarea acestui virus. Dumnezeu sa-l aiba in paza pe domnul doctor Marinescu , acolo sus unde este , intuitia inteligentei sale m-a ajutat sa raman un om normal.
Trimiteți un comentariu