30 iul. 2013

Oameni care mi-au marcat existenta (5)

Doamna Ana Biji , fost profesor al ASE .
Cum se intampla destul de frecvent , cand esti student si tentatiile si imaginatiile prietenilor si a sfatuitorilor de bine , sunt multe si diverse, nu a fost mare greu ca in anul II la ASE Bucuresti sa intru in relanti cu examenele si sa sclintesc anul universitar.
Sfatuitorii de bine ma lamureau ca si asa nu are sens sa mai continuu din moment ce am asemenea ratare si ca nu-i bai daca o sa fiu si eu acolo nelicentiat , ca si asa cei cu facultate erau paznici de muncitori si plimbatori de hartii.
 Prostii , dar atunci m-au ametit , astfel ca in anul urmator repetat ,la sesiunea din iarna  am ratat majoritatea examenelor . Cu destula dificultate si neconvins , m-am pregatit pentru sesiunea din vara , cum era atunci  si m-am prezentata la examene, decis ca asta era ultima incercare.
Dezamagirea a fost foarte mare cand am picat primul examen iar la urmatorul examen de Statistica Economica , cu doamna Ana Biji am predat biletul fiind hotarat cu asta sa renunt definitiv la ASE.
Tin minte ca atunci , respectabila doamna , caruia ii port o pretuire in inima pentru toata viata, dupa ce a analizat amanuntit dezastrul din carnetul meu de student, m-a privit lung si m-a intrebat daca realizez ca urmeaza sa fiu exmatriculat daca predau biletul fara sa raspund, si tot ea a si raspuns propriei intrebari spunand ca eu nu stiu pe ce lume sunt  si sa trec in banca sa-mi pregatesc raspunsurile subiectelor.
Tin minte ca un subiect era cu o formula de-i zicea "a lui Simson" ceva legat de momente de statistica economica.
Nu stiu cat de bune sau cat de aberante au fost raspunsurile mele, dar stiu ca dupa ce m-a ametit jumatate de ora pentru raspunsuri m-a notat cu un 7 si m-a dojenit spunandu-mi ca nu trebuie sa renunti , cand te confrunti cu greutati ce ti se par de netrecut.
A fost ceva inexplicabil aceasta intamplare si aceasta atitudine a doamnei profesoare , care vadit a vrut sa ma ajute spre binele meu , astfel ca , am luat toate celelalte examene, iar in toamna si restanta  si de asemenea absolvind ASE , in specialitatea Cibernetica si Statistice Economica.
Acestei venerabile doamne ii datorez faptul ca prin ajutorul ei  in urmatorii 30 de ani am avut o profesie onorabila, frumoasa si cu multe satisfactii si-i mai multumesc acum inca odata.
Si inca o precizare importanta : In vremea aceea examenele nu se luau cu bani , pentru ca profesorii nu se pretau la asa ceva , cine crede crede cine nu , e problema lui.
Deci  cei mai tineri sa retina ca in invatamantul nostru universitar au fost si asemenea vremuri nu numai  mizeriile ordinare de acum.

Trimiteți un comentariu