11 mar. 2013

Am un var " ca lumea " !!!

De multe ori cand spui ca ai vazut ceva "ca lumea", ca cineva e "ca lumea" , ca ai facut ceva "ca lumea" se intelegea ca te refereai la ceva de calitate , in ideea ca toata lumea , ca majoritatea urmareau sau aveau un criteriu al calitatii , al lucrului binefacut, performant si asa mai departe. Am spus ca se "se intelegea " ca in ziua de azi nu se mai intelege in in sensurile amintite mai inainte zicerea "ca lumea" . Spuneam eu in titlu ca am un verisor "ca lumea" adica de isprava frate .... Recent m-am intalnit cu el , se retrasese dupa o viata muncita prin industria constructoare de masini a patriei , cu o pensie linistita la o casuta cocheta de la tara , o renovase el si era tare mandru de asta . Scolit si umblat , dar in acelasi timp inocent si nestiutor in nenorociri neintamplate a inceput sa-mi povesteasca cum oamenii ce-i renovau casa au gasit ingropat la coltul casei un obuz de mortier din timpul razboiului, pe focosul caruia el, pe toata durata lucrarilor a indreptat cuie. Spre final un vecin ce daduse o logica existentei obuzului de mortier povestindu-le ca stia el fiind copil cand rusii erau incartiruitipe acolo iar casa era comandamentul lor si le-a spus ca nu prea e bine chestia cu cuiele indreptate. Varul meu bucuros ca a ramas cu ciolanele neimprastiate de mostenirea comandamentului rusesc mi-a spus misterios ca in noaptea urmatoare cu un zidar au pus proiectilul intr-o salopeta si l-au inecat intr-un iaz ... Povestea m-a lasat fara replica si am ramas perplex de cum poate prostia sa tina locul inteligentei la omul neinformat sau ne trecut prin experiente esentiale si asta sa nu se vada pe dinafara decat in situatii limita. Acesta este motivul pentru care am spus ca am un verisor "ca lumea" pentru ca daca te uiti in jur asemeni lui cam asa e lumea prezentului nostru. Nu trebuie sa astepti mult timp pana sa vezi sau sa auzi despre intamplari ce-ti taie suflarea unor explicatii logice si frecventa producerii unor asemenea evenimente este din ce in ce mai mare tinzand sa fie caracteristica dominanta , adica sa fie "ca lumea". Incercati sa fiti atenti cotidian la judecata unor semeni care fie se pun pe bataia unui prunc de cateva luni , fie crapa indopati cu spirt medicinal, fie dezbraca copii si-i pun la racit in strada sau taie jugulara trecatorului ce-i vine din fata si cate si mai cate .... fiecare indreapta cuie pe focosul sau in felul lui specific, durerea e ca altii precum noi nu dorim sa fim pe aproape dar nu avem ce face pentru ca trebuie sa convietuim .
Trimiteți un comentariu